-
W dniach 17-19.06.2022 roku odbył się 9 wyścig Górski Magura Małastowska, w którym udział wzięli zawodnicy z całej polski.Podczas przygotowań oraz w czasie Wyścigu naszym Partnerem było Województwo Małopolskie, a Patronat Honorowy objął Pan Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego.Z tego miejsca chcielibyśmy podziękować Panu Marszałkowi oraz Naszemu Partnerowi, jakim było Województwo Małopolskie, za zaufanie i pomoc w organizacji 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska. To dzięki udzieleniu kredytu zaufania ze strony Województwa Małopolskiego byliśmy wstanie zorganizować tak wspaniałą imprezę jaką był 9 Wyścig Górski Magura Małasotwska.Do zobaczenia za rok na jubileuszowym 10 Wyścigu Górskim Magura Małastowska!!!Więcej na stronie: www.malopolska.pl
-
Jędrzej Szcześniak zwycięzcą 6 rundy GSMP
Podczas sobotniej odsłony 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, na najwyższym stopniu podium zadebiutował Sebastian Stec. W niedzielę przyszedł czas na debiut w roli zwycięzcy rundy GSMP dla Jędrzeja Szcześniaka, zawodnika Automobilklubu Królewskiego.
Na liście startowej 6 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – niedzielnej odsłony wyścigu w Beskidzie Niskim znalazło się 52 kierowców. . W skrajnie upalnej pogodzie już podjazdy treningowe pokazały, że rywalizacja na liczącej 3610 metrów trasie na Magurę Małastowską będzie wyjątkowo zacięta. Zawodników z czołówki klasyfikacji generalnej ii w poszczególnych klasach dzieliły w każdym ułamki sekund. Już wcześniej z rywalizacji odpadli obaj kierowcy Borg Warner Racing Team, Karol Krupa (Skoda Fabia) któremu wczoraj zepsuła się skrzynia biegów i Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer). Awarię samochodu, którym wystartuje za dwa tygodnie w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Górskich w wyścigu Trento – Bondone zaliczył też Maciej Serafin (Renault Clio). W tej sytuacji walkę o miejsca na podium rozgrywali między sobą: wczorajszy zwycięzca 5 Rundy GSMP Sebastian Stec (Ford Fiesta) i znany także z wyścigów torowych Jędrzej Szcześniak, dysponujący potężnym Lamborghini Huracanem Super Trofeo.
W pierwszym podjeździe wyścigowym szybszy o 0,8 sekundy okazał się Szcześniak, Stec na przedostatnim zakręcie musiał się ratować, żeby nie wypaść z trasy. Na trzecim miejscu sklasyfikowano weterana wyścigów górskich, Romana Barana ( Mitsubishi Lancer).za którym z różnicą zaledwie pół sekundy. O pechu może mówić Gabriel Kubit. Podczas drugiego treningu miał awarię, w pierwszym wyścigu jego Lotus Exige uderzył w barierę, powodujące przerwę w zawodach.
W drugim podjeździe wyścigowym na trasie znów pojawiła się czerwona flaga: w barierę uderzył Jakub Ulanowski (Mitsubishi Lancer), co skutkowało niezbędną przerwę techniczną w zawodach. Po wznowieniu rywalizacji emocje sięgnęły zenitu, i to nie tylko powodu sięgającej 40 stopni temperaturze. Najpierw rozstrzygnął się pojedynek Romana Barana z Bartłomiejem Madziarą (Porsche 991 GT3 Cup), na korzyść zaliczającego swój 21 sezon wyścigowy Barana. Sebastian Stec urwał, w porównaniu z czasem z pierwszego podjazdu sekundę, jednak także Szcześniak pojechał szybciej, zyskując nad rywalem kolejne pół sekundy. I tak właśnie kierowca czarnego Lamborghini wywalczył zwycięstwo w 6 Rundzie GSMP, wyprzedzając Steca o 1, 307 sekundy.
Na mecie sklasyfikowano 37 kierowców.
Przed zawodnikami 3 tygodnie przerwy, 15 lipca staną na starcie kolejnych rund GSMP; tym razem rywalizacja przeniesie się na Słowację, gdzie odbędzie się wyścig na Jankov Vrsok. A tdzień później wielkie motoryzacyjne święto – wyścig Limanowa – Przełęcz pod Ostra, który będzie polską rundą FIA EHC ( Mistrzoostw Europy FIA w Wyścigach Górskich) Już dziś swój start zapowiedzieli najszybsi kierowcy kontynentu, zarówno klasyfikowani w kat 1. (samochody z nadwoziem zamkniętym) jak i kat. 2 (tzw. Bolidy).
9 Wyścig Górski Magura Małastowska, organizowany przez Automobilklub Biecki, odbył się pod Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Małopolskiego, Witolda Kozłowskiego.
-
Sebastian Stec po raz pierwszy wygrywa wyścig!
Jeżdżący Fordem Fiesta Sebastian Stec wygrał sobotnią odsłonę 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska – 5 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po dwóch podjazdach wyścigowych na liczącej 3610 metrów trasie wyprzedził o 3,191 sekundy Jakuba Ulanowskiego (Mitsubishi Lancer) i trzeciego Szymona Piękosia (Mitsubishi Lancer) o 3,850 sekundy.
Do porannych podjazdów treningowych przystąpiło 52 kierowców. W pierwszym podjeździe najszybciej pojechał Karol Krupa (Skoda Fabia CT), wyprzedzając Roberta Sługockiego (Mitsubishi Lancer) i Ulanowskiego. W drugim treningu możliwości Lamborghini Huracan wykorzystał Jędrzej Szcześniak, wyprzedzając Krupę i Ulanowskiego.
O ile podjazdy treningowe przebiegały bez żadnych zdarzeń, to już w pierwszym podjeździe wyścigowym na trasie dwukrotnie pojawiła się czerwona flaga zatrzymująca wyścig. Najpierw poza trasą wylądował Sługocki, chwilę później groźnie wyglądający kontakt z barierą zaliczył Szcześniak. Wprawdzie mechanikom udało się odbudować Lamborghini i kierowca wygrał drugi podjazd wyścigowy, ale w zawodach ( trzeba ukończyć osoba podjazdy) nie został sklasyfikowany.
Najszybciej w podjeździe pojechał Stec, wyprzedzając Ulanowskiego i Krupę, który zaczął mieć kłopoty techniczne. Trzeci czas zaliczył Piękoś.
Drugi podjazd wyścigowy to kolejne przerwy związane z drobnymi kolizjami ii awariami aut na trasie. Do podjazdy nie przystąpił Krupa, za wspomnianym Szcześniakiem ulokowali się Stec, Piękoś i Ulanowski. O ile wygrana jadącego ze średnia prędkością Steca była bezsporna, to o drugim i trzecim miejscu zadecydowało 0,659 sekundy!
O tym jak zaciekła rywalizacja odbywała się także w poszczególnych klasach świadczą choćby wyniki w najliczniej obsadzonej Klasie 5 b. O wygranej Mateusza Drzyzgi (Honda Civic) nad Arturem Gaściem (Honda Integra) zadecydowało zaledwie 0,122 sekundy! W Grupie E 0, dedykowanej młodym kierowcom, różnica pomiędzy najszybszym Leonem Zardzewiałym (Honda Civic) a Kamilem Handlem (BMW 318 IS) to zaledwie 0,6 sekundy. Podobnie rzecz wyglądała w klasyfikacji kierowców aut napędzanych na przednią oś zwycięzca Grzegorz Musz (Honda Integra) wyprzedził drugiego Marcina Wilusza zaledwie o 0,7 sekundy.
Na mecie sklasyfikowano 41 kierowców.
W dniu jutrzejszym zawodników czekają również dwa treningi i dwa podjazdy wyścigowe 6 Rundy GSMP.
- Wyścig Magura Małastowska został objęty Honorowym Patronatem przez Marszałka Województwa Małopolskiego.
-
Potwierdzona rekordowa frekwencja zawodników
Odbiór Administracyjny i techniczne Badanie Kontrolne zapoczątkowały 9. Wyścig Górski Magura Małastowska, 5 i 6 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po BK do zawodów dopuszczono 51 kierowców klasyfikowanych w GSMP oraz 3 zawodników, którzy walczyć będą w kategorii historycznej cyklu.
Otwierająca zawody starosta Powiatu Gorlickiego Maria Gubała przypomniała, że kilka dni wcześniej, Automobilklub Biecki, organizator zawodów, otrzymał aż trzy wyróżnienia w rankingu wydarzeń sportowych regionu: Automobilklub Biecki okazał się najlepszą drużyną, wyścig na Magurę Małastowską najlepszym wydarzeniem sportowym, a Marek Sitek – Prezes Automobilklubu Bieckiego – najlepszym działaczem sportowym regionu.
O promocyjnym znaczeniu wyścigu dla Gorlic, szczególnie w roku jubileuszowym Ignacego Łukasiewicza, opowiedzieli także przedstawiciele miasta, które po raz kolejny gościło samochody wyścigowe podczas otwartego dla publiczności BK: związany ze sportem motorowym przewodniczący Rady Miasta Gorlic Robert Ryndak i sekretarz miasta Gorlice Daniel Janeczek.
Wyścigowa karawana z gorlickiego Rynku przeniosła się do Małastowa, gdzie jutro kierowców czekają dwa podjazdy treningowe i dwa podjazdy wyścigowe 5 Rundy GSMP. Trasa wyścigu liczy 3610 metrów, zaczyna się na wysokości Gospody Magurskiej w Małastowie a kończy na szczycie Magury Małastowskiej. Różnica wysokości wynosi 192 metry, średni wznios to 5,31%.
W roli faworytów zawodów wystąpią liderzy klasyfikacji generalnej GSMP po czterech rozegranych dotychczas rundach: Karol Krupa (Skoda Fabia), Jędrzej Szcześniak (Lamborghini Huracane), Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer) i Sebastian Stec ( Ford Fiesta).
- Wyścig Górski Magura Małastowska został objęty Honorowym Patronatem przez Marszałka Województwa Małopolskiego Witolda Kozłowskiego
-
WIDOWISKOWE LOTY
Skąd najlepiej obserwować 9. Wyścig Górski Magura Małastowska?
Oczywiście z powietrza!
Podczas tegorocznej edycji wyścigu będziecie mieli okazję wsiąść na pokład helikoptera i obserwować zmagania z najlepszej perspektywy!
-
To już dziś…
Już dzisiaj na gorlickim rynku odbędzie się Odbiór Administracyjny oraz Badanie Kontrolne Zawodników zgłoszonych do 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.
Patronat Honorowy Wyścigu objął Pan Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego.
Z tego miejsca chcielibyśmy, podziękować Panu Marszałkowi, za zaufanie i pomoc podczas organizacji 9 edycji Wyścigu Górskiego Magura Małastowska.
Więcej na stronie: www.malopolska.pl
-
58 zgłoszeń na 9. Wyścig Górski Magura Małastowska
Organizatorzy rozpoczynającego się w najbliższy piątek ( 17.06) 9. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska zanotowali rekordową w tym sezonie liczbę zgłoszeń. Udział w zawodach zadeklarowało 58 kierowców, którzy walczyć będą o punkty podczas sobotniej ( 18.06) 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski i niedzielnej ( 19.06) 6 Rundy GSMP. Już przed zawodami działacze z Automobilklubu Bieckiego nie kryją zadowolenia z tego faktu. Na trasie spodziewać się można także licznego udziału tzw. VIP – carów, prowadzonych przez dawne gwiazdy motorsportu, m.in. Jana Kościuszkę, wicemistrza Europy, ponad dwudziestokrotnego Mistrza Polski w wyścigach górskich.
Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć aktualnych liderów klasyfikacji generalnej GSMP: Karola Krupy ( Skoda Fabia CT, Automobilklub Małopolski Krosno), Jędrzeja Szcześniaka ( Lamborghini Huracan Super Trofeo, Automobilklub Królewski) czy zajmującego na razie czwartą lokatę Szymona Piękosia ( Mitsubishi Lancer, Automobilklub Małopolski Krosno).
W wyścigach górskich samochody podzielone są na skupiające auta o podobnych parametrach grupy i klasy. O przyporządkowaniu auta do danej grupy decyduje współczynnik Performance Factor, wprowadzony przez FIA – Światową Federację Samochodową. Oprócz pięciu podstawowych grup. Prowadzone sa także klasyfikacje w Grupie Narodowej, aut z napędem na przednią bądź tylną oś czy klasyfikacja kierowców młodych, bądź powracających do wyścigów górskich zawodników. Taka różnorodność klasyfikacji powoduje, że w tych zawodach kibice mogą oglądać zarówno zmagania kierowców dysponujących kilkuset-konnymi pojazdami jak i np. coraz popularniejszymi Polskimi Fiatami 126 ( na starcie w Małastowie będzie można obejrzeć cztery „Maluchy”).
Najwięcej kierowców, bo aż 16 rywalizowac będzie w Gr. 5, na Liście Zgłoszeń znaleźli się m.in. lider Herbi ( Mitsubishi Lancer, Automobilklub Leszczyński), wicelider Marcin Wilusz ( Honda Civic, Automobilklub Małopolski Krosno) i jadący na swoim terenie Maciej Serafin ( Renault Clio, Automobilklub Biecki), który w całym cyklu GSMP nie startuje, walcząc w tym sezonie w FIA EHC ( Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich).
Kibiców na pewno ucieszy spora ilość aut klasyfikowanych w najmocniejszej Grupie 1. Wprawdzie w tym roku nie oglądamy startów „bergmonsterów”, jak europejskie media nazwały przygotowywane w Polsce potężne Mitsubishi Lancery z silnikami o mocy sięgającej 1000 KM, ale widok Lamborghini Szcześniaka, BMW E 30 S54 Mariusza Białego ( Automobilklub Kielecki), Hondy Integry KMT Grzegorza Musza (Automobilklub małopolski Krosno) , Porsche 944 CUP Pawła Wójtowicza ( Automobilklub Wschodni) , Ferrari F 355 Sergio Azziniego ( Automobilklub Biecki) , Forda Fiesty Sebastiana Steca ( Automobilklub Polski) , BMW 335i Ryszarda Żyszczyńskiego ( Automobilklub Kielecki) czy Lotusa Exige KMS Gabriela Kubita ( Automobilklub Biecki) – jednego z najszybszych kierowców „ośki” w ostatnich latach na pewno rozpali wyścigowe emocje.
W Gr. 2, wspomniani Karol Krupa Szymon Piękoś nie będą mieć łatwego zadania; po raz kolejny rywalizować z klubowym kolegą Kubą Ulanowskim ( Mitsubishi Lancer) i dysponującym mocnym Porsche 991 GT3 Cup Bartkiem Madziarą ( Automobilklub Wielkopolski).
Gr. 3 to kolejny pojedynek weterana wyścigów górskich Romana Barana ( Mitsubishi Lancer, Automobilklub Rzeszowski) z Robertem Sługockim ( Mitsubishi Lancer, Automobilklub Krakowski).
W Gr.4 Przyzwyczailiśmy się już do starcia kierowców Lancerów – Krzysztofów Chorążego ( Automobilklub Wielkopolski) i Derenia ( Automobiulklub Biecki).
W podzielonej na dwie grupy Kategorii Narodowej na liście znalazło się aż 16 zawodników, dysponujących autami z utraconą już homologacją międzynarodową. Pojawią się lider kategorii – Janusz Jania ( Honda Integra, Automobilklub Rzeszowski i młody Leon Zardzewiały ( Honda Civic Automobilklub Rzeszowski), którym z rywalizacji odpadł, rozbijając auto na poprzednim wyścigu, Tomasz Lewczuk. W stawce liczyć się będzie aspirujący do miejsca na podium Arkadiusz Borczyk ( Honda Civic, Automobilklub Małopolski Krosno). W tej kategorii klasyfikowane będą również wspomniane Fiaty 126, dla których stworzono odrębną grupę.
Przed kierowcami 8 podjazdów treningowych i wyścigowych, będą mieli do przejechania łącznie prawie 29 kilometrów jazdy sportowej. Kibice po raz pierwszy będą mogli obejrzeć samochody w piątek podczas technicznego Badania Kontrolnego na Rynku w Gorlicach. Autom współczesnym towarzyszyć będą także pojazdy klasyfikowane w kategorii historycznej GSMP.
- Wyścig Górski Magura Małastowska został objęty Honorowym Patronatem przez Marszałka Województwa Małopolskiego.