Aktualności

Dublet Szepieńca na Magurze

W upale rozgrywane były dwie rundy wyścigów górskich na magurskiej trasie. Po sobotnim zwycięstwie w klasyfikacji generalnej Andrzeja Szepieńca kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX grupy E1 wygrał również niedzielną rundę wyprzedzając Waldemara Kluzę i Dubaja. Andrzej Szepieniec zbliżył się do rekordu trasy osiągając 1.39,503

Już po pierwszym podjeździe wyścigowym Szepieniec objął prowadzenie zostawiając za sobą Fiestę Proto Kluzy o 0,929 sekundy.

3 Wyścig Magura Małastowska oprócz rywalizacji zawodników to również bardzo wysokie prędkości jakie osiągali kierowcy najmocniejszych samochodów. Szepieniec, Kluza, Dubai i Myszkier poruszali się po trasie z prędkościami bliskimi 220 km/h.

Tuż za pierwszą trójką pojawił się Tomek Myszkier tracąc jedynie 0,298 sekundy, piąty był rewelacyjnie spisujący się na Magurze Paweł Gos, szósty Rafał Serafinowicz, siódme miejsce to Szymon Piękoś w ośce, ósmy Grzegorz Kozioł. Dziewiąte miejsce w 6 rundzie Karol Krupa, a dziesiątkę zamyka Szołek.

Niedzielna runda rozpoczęła się bardzo sprawnie od dwóch czystych podjazdów treningowych, które zakończyły się przed godziną 11:00. Pierwszy wyścig to również przejazd 37 kierowców bez żadnych incydentów wyścigowych na trasie 3440 metrowego odcinka prowadzącego z Małastowa do Gładyszowa.

W grupie N pewnym zwycięstwem popisał się po raz drugi Rafał Serafinowicz, który tuż za sobą zostawił Wojtka Szulca i Krzysztofa Derenia, który podczas drugiego wyścigu miał problemy techniczne.

Najszybszym kierowcą grupy A w drugim dniu zmagań został Rafał Serafinowicz, który wyprzedził Grzegorza Kozioła, który w sobotę przejechał tylko jeden podjazd wyścigowy i nie został sklasyfikowany. Trzecie miejsce zgarnął Szołek jadący przednionapędową Hondą Civic Type-R trzeciej generacji.

Wśród samochodów przednionapędowych najszybszym w 6 rundzie był Szymon Piękoś w Hondzie, drugi Karol Krupa w Clio RS, a trzeci Szołek w Hondzie.

Polska grupa A padła łupem Wojtka Bełtowskiego w Audi Quattro, który był zdecydowanie najszybszy. Drugie miejsce to Jacek Handl w BMW, który wygrał i zrewanżował się swojemu konkurentowi Michałowi Żywarskiemu w Subaru Imprezie.

W klasie do 2 litrów grupy N najszybciej trasę w okolicach Gorlic przejechał Radek Ćwięczek w Hondzie, zostawiając za sobą Roberta Mazurkiewicza w identycznym aucie.

Natomiast grupa A i auta przednionapędowe to wygrana Szołka, drugi był Marcin Wrona, a trzeci kierowca Clio Marcin Wilusz.

Najszybszym kierowcą w samochodzie historycznym był Marek Więcek w BMW 318i, a tuż za nim Łukasz Bargiel w identycznym samochodzie.

Po raz pierwszy odbyły się również rundy Clio Cup 2016 i w tych zawodach w niedzielnej rundzie wygrał Marcin Wilusz przed Mateuszem Misiewiczem i Konradem Bielą, którzy w identycznej kolejności pojawili się na mecie sobotniej 5 rundy GSMP Magura w Clio Cup, na organizację którego wyraził Polski Związek Motorowy, a portal WyscigiGorskie.pl zdecydował się na promocję i prowadzenie klasyfikacji dla zawodników Renault Clio.

Ostatecznie zawody ukończyło 36 kierowców. Kolejne zawody rozegrane zostaną już za dwa tygodnie w Limanowej w ramach Mistrzostw Europy w wyścigach górskich, na które już dzisiaj zapraszamy.

Łukasz Strzelecki
Rzecznik Prasowy